Voor een snelle levering van jouw bestelling doen wij beroep op onze verzendpartners bpost en PostNL. Verzendingen naar een adres in België of Nederland zijn volledig gratis, met uitzondering van zaterdagleveringen in België.

Veelgestelde vragen over leveren

Wat zijn de levermogelijkheden?

  • Levering thuis of op het werk. 
    Automatisch staat hier het adres dat je opgaf bij je accountgegevens. Wil je jouw pakket liever op een ander adres laten leveren, dan kan je dat hier onmiddellijk aanpassen. Koos je voor een artikel dat nog beschikbaar is in onze centrale online voorraad en bijgevolg leverbaar binnen 1 – 2 werkdagen, dan kan je bovendien uit 6 leverdata kiezen. Selecteer wat jou het beste past. Opgelet: kies je voor een betaling met bankoverschrijving, dan gelden de leverdata niet. Ook wanneer je een artikel in je winkelwagentje plaatst dat niet meer beschikbaar is in onze centrale voorraad en bijgevolg leverbaar binnen 5 -7 werkdagen, kan je geen leverdatum meer kiezen.

    Voor nationale zendingen binnen België werken wij met bpost als verzendpartner. Leveringen op weekdagen zijn gratis. Kies je voor een levering op zaterdag, dan betaal je 3€ extra. Je pakket wordt in ruil sneller geleverd en 2 maal aangeboden aan huis, i.p.v. 1 maal bij levering op weekdagen.

    Voor internationale zendingen naar Nederland, werken wij zowel met bpost als PostNL als verzendpartner. Van de twee partners, is het PostNL die de pakketen uiteindelijk in Nederland aan huis of op het werk levert. Zowel op weekdagen als op zaterdag zijn leveringen gratis. Dit omdat de Nederlandse post standaard ook op zaterdag levert.

  • Afhalen in een Torfs-winkel in je buurt.
    In de zoekbalk staat automatisch het adres dat je opgaf bij je accountgegevens. Als je op de knop ‘Zoeken’ klikt, zie je onmiddellijk welke winkels er in jouw buurt zijn om je pakketje af te halen. Door op de knop ‘Hier ophalen’ te klikken, bevestig je jouw afhaalpunt. Nadat je er op op klikte, ga je verder met de volgende stappen.

    Opgelet: kies je voor deze levermethode, dan kan je geen gewenste leverdatum opgeven. Onze winkels krijgen maximaal 3 keer per week levering. Wanneer je pakket geleverd wordt, is afhankelijk van de bevoorradingsdagen van de door jou gekozen winkel. Koos je voor een artikel leverbaar binnen 1 à 2 werkdagen, dan kan deze levermethode de opgegeven levertermijn verlengen


     
  • Afhalen bij bpost (kantoor, postpunt, automaat).
    Als Belgische klant, kan je het pakketje ook afhalen in een postkantoor, een postpunt of een pakketautomaat in jouw buurt. Deze optie is niet toepassing voor klanten uit Nederland. Als je op de groene knop “SELECTEER EEN AFHAALPUNT” klikt, verschijnt een bpost pop-up. Via dat scherm maak je een eerste selectie tussen enerzijds een kantoor of postpunt via de knop “In een afhaalpunt”of anderzijds een pakketautomaat via de knop“In een bpack 24/7.

     

    Kies je voor de knop “In een afhaalpunt”? Dan verschijnt een nieuw scherm. Jouw leveradres zal automatisch ingevuld staan. Klik op zoeken en de zoekmachine vindt automatisch de postpunten in jouw buurt. Je kan eenvoudig de openingsuren controleren door op het postpunt te klikken. Door te klikken op ‘HIER LEVEREN’ bevestig je jouw gekozen postpunt of postkantoor. Nadat je koos voor jouw postpunt of postkantoor moet je links bovenaan het notificatietype aangeven. Dit is de manier waarop bpost jouw laat weten wanneer het pakketje is gearriveerd. Je kan hier kiezen tussen sms of e-mail. Klik vervolgens op bevestigen. Je wordt dan terug doorverwezen naar de webshop en kan zo verdergaan naar de betaalmethodes.
      

    Kies je voor de knop “In een bpack 24/7? Vooraleer je van deze service gebruik kan maken, dien je een account aan te maken en pasje aan te vragen. Heb je al een account dan kan je je registreren met je gebruikersnummer. Heb je nog geen account, dan kan je er onmiddellijk 1 aanmaken door te klikken op “Nog geen bpack 24/7 gebruiker”.

    Als je je gebruikersnummer nadien ingeeft dan staat bij het leveradres onmiddellijk jouw favoriete pakketautomaat.

    Wens je het pakket toch liever in een andere pakketautomaat af te halen, dat kan door op het tabblad “in de buurt” te klikken zoals bij de optie afhalen in een afhaalpunt.

    Opgelet: kies je voor de levermethode "Afhalen bij bpost", hetzij in een kantoor, postpunt of automaat, dan kan je geen leverdata opgeven. Dit zowel voor artikelen leverbaar binnen 1 – 2 werkdagen, als voor artikelen leverbaar binnen 5 – 7 werkdagen.

Zijn er ook leveringen tijdens het weekend?

Ben je tijdens de week niet altijd thuis om je pakket in ontvangst te nemen of heb je geen tijd om het af te halen in een Torfs-winkel of postpunt? Dan kan je ervoor kiezen om je online bestelling te laten leveren aan huis op zaterdag. Dit zowel voor zendingen naar België als naar Nederland.

Ideaal dus als je last minute nog op zoek bent naar een trendy paar schoenen of een toffe handtas voor het weekend!  Zo ben je zeker dat je jouw favoriete artikel op tijd hebt! Bovendien kan je genieten van een tweede aanbieding aan huis op maandag, indien je toch niet thuis zou zijn op het moment van de levering.

Voor Belgische zendingen betaal je voor deze exclusieve service slechts 3 euro extra. Probeer deze service zeker eens uit en geniet tussen 13/08/2014 en 13/09/2014 van een gratis zaterdaglevering. Je pakketje wordt op zaterdag tussen 8u en 14u bij je thuis geleverd. Indien er veel zendingen zijn, kan het later op de namiddag zijn. Zaterdagleveringen in Nederland zijn altijd gratis omdat de Nederlandse post standaard op zaterdag levert. 

Hou er ook rekening mee dat je enkel kan kiezen voor een levering op zaterdag als het gewenste artikel nog voorradig is in onze centrale online voorraad en mits onmiddellijke betaling. Kies je voor een betaling met bankoverschrijving, dan geldt deze leverdag niet. 

Wat zijn de verzendkosten?

Verzendingen op naar een adres in België of Nederland zijn volledig gratis, met uitzondering van zaterdagleveringen in België. Dan betaal je slechts 3€ extra. Je pakket wordt in ruil sneller geleverd en 2 maal aangeboden aan huis, i.p.v. 1 maal bij levering op weekdagen. Wens je jouw pakket te laten leveren in een ander land binnen Europa, dan zijn we genoodzaakt de verzendkost altijd aan te rekenen.

België (Zaterdag) €3 - Luxemburg €10 - Frankrijk €12,50 - Duitsland €10 - Verenigd Koninkrijk €22 - rest EU €31,50

Wat is de levertermijn?

De levertermijn is afhankelijk van verschillende factoren zoals de beschikbare voorraad, de gekozen levermethode en betaalmethode.

Leverbaar binnen de 1-2 werkdagen

  • Het gewenste artikel is nog beschikbaar in onze centrale online voorraad
  • Je bestelt en betaalt voor 16u met een debetkaart of kredietkaart
  • Je kiest voor levering op het werk, thuis of in een postpunt in België of Nederland

Levertermijn langer dan 1-2 werkdagen

  • Beschikbare voorraad
    Is het artikel niet meer beschikbaar in onze centrale online voorraad, dan bestellen we het onmiddellijk in één van onze winkels. Het artikel is dan leverbaar binnen de 5-7 werkdagen.
  • Afhalen in een Torfs-winkel in je buurt
    Onze winkels krijgen 3 maal per week levering. Zodra je pakket in de winkel geleverd wordt, krijg je een e-mail ter bevestiging.
  • Levering in het buitenland (excl. Nederland)
    Je mag rekenen op minstens 2 en maximum 30 dagen levertijd.
  • Betaling met bankoverschrijving
    We kunnen je pakket pas leveren als we de betaling ontvangen hebben. Met een debetkaart of kredietkaart ontvangen bij de betaling vrijwel onmiddellijk. Een bankoverschrijving is gemiddeld zo’n 4 bankwerkdagen onderweg.
  • Onvolledige bestelling
    Bestelde je verschillende artikelen in eenzelfde order, dan kunnen wij je pakket pas leveren van zodra jouw order compleet is.
  • Kwaliteitscontrole
    Vooraleer wij jouw pakket verzenden, ondergaan alle artikelen een grondige manuele controle van de maat, de kleur, de kwaliteit, etc. Indien de artikelen niet voldoen aan de kwaliteitseisen, bestellen wij onmiddellijk een nieuwe paar uit één van onze winkels. Dit kan de levertermijn verlengen.

Kan ik mijn pakket volgen?

Kies je voor “Levering thuis of op het werk” of voor “Afhalen bij bpost”, dan ontvang je een verzendbevestiging van zodra je pakket vanuit ons distributiecentrum vertrekt. In die mail vind je een link waarmee je de exacte leverstatus van jouw pakket kan volgen.
Kies je om je pakket af te halen in de winkel, dan word je via mail op de hoogte gebracht van zodra de zending vertrekt vanuit ons distributiecentrum en van zodra ze is toegekomen in de winkel.

Kan ik mijn levermethode aanpassen?

Indien je na de bestelling jouw levermethode wenst te wijzigen, dan kan dat. Neem zo snel mogelijk contact op met onze online klantendienst.

Wat als ik een verkeerd leveradres gebruikt heb?

Indien je na de bestelling merkt dat je een verkeerd leveradres gebruikt hebt, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze online klantendienst.

Indien jouw pakket reeds vertrokken is en de postbode kan het pakket niet aan het juiste adres linken, dan zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum. De medewerkers van onze online klantendienst brengen jou hiervan op de hoogte. Samen zoeken we dan naar een gepaste oplossing om jouw pakket toch te kunnen leveren.

Wat als ik niet thuis ben op het moment van levering?

Als je hebt gekozen voor een levering aan huis, dan moet je een ontvangstbewijs tekenen.

Ben je niet thuis bij een levering op een weekdag? Dan wordt jouw pakket onmiddelijk overgebracht naar het dichtstbijzijnde postpunt of kantoor. De postbode laat een briefje met de adresgegevens achter in je bus, waarmee je jouw pakket de volgende dag kan gaan afhalen. 

Bij een levering op zaterdag wordt je pakket een tweede keer aangeboden aan huis op maandag. Indien er dan opnieuw niemand thuis is om het pakket in ontvangst te nemen, wordt er ook een briefje achtergelaten voor ophaling in het dichtstbijzijnde postpunt of kantoor.

Opgelet, jouw pakket blijft 15 kalenderdagen liggen in het postpunt. Indien je het in die periode vergeet af te halen, zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum .

Mijn bestelling is in een postkantoor of postpunt aangekomen, wat nu?

Zodra jouw bestelling is toegekomen zal je een e-mail of sms van bpost ontvangen. Vergeet je identiteitskaart niet mee te nemen als je jouw bestelling gaat ophalen.

  • E-mail: Druk de e-mail af en neem hem mee naar het postkantoor. Mogelijk vragen ze in het postkantoor naar de barcode die je in de e-mail terugvindt.
  • SMS: Via sms word je op de hoogte gehouden van de levering.

Opgelet, jouw pakket blijft 15 kalenderdagen liggen in het gekozen postkantoor of postpunt. Na 2 dagen stuurt bpost een herinnering via e-mail of sms. Indien je het vergeet af te halen, zal het automatisch teruggestuurd worden naar ons distributiecentrum .