Torfs garandeert een 100% veilige online betaling. Dankzij de beveiligde SSL-verbinding van onze partner Ogone loop je geen enkel risico. Daarnaast is de online betaling ook heel eenvoudig. Ondervind je toch moeilijkheden? Dan kan je je altijd wenden tot de online klantendienst die je graag verder helpen.

Veelgestelde vragen over online betalen

Is mijn betaling veilig?

Dankzij onze betaalpartner Ogone beschikken we over een veilig en betrouwbaar betaalsysteem waardoor je er zeker van bent dat de betaling veilig verloopt. Van zodra je de 4 stappen van het bestelproces doorlopen hebt en je klikt op “Verstuur bestelling en betaal”, wordt je doorverwezen naar een beveiligde https pagina van onze betaalpartner Ogone. Je betaalgegevens en creditcardinfo worden enkel gebruikt voor de betaling en worden nooit vrijgegeven aan andere partijen.

Hoe kan ik online betalen?

Ongeacht welke betaalmethode je kiest, we kunnen je pakket pas leveren als we de betaling ontvangen hebben.

Betaling met debetkaart: Bancontact of Maestro
Bij een betaling met een debetkaart ontvangen wij vrijwel onmiddellijk de betaling. Jouw pakketje kan zo sneller klaargemaakt worden voor verzending, mits de beschikbare voorraad. Opgelet, de opties betalen met Bancontact of Maestro zijn niet toepasselijk voor betalingen met een Nederlandse debetkaart. Dit is een voorbeeld van de beveiligde pagina van onze betaalpartner Ogone waar je de betaling met Bancontact kan uitvoeren:

Betaling met kredietkaart: Visa, MasterCard of American Express
Bij een betaling met een kredietkaart ontvangen wij vrijwel onmiddellijk de betaling. Jouw pakketje kan zo sneller klaargemaakt worden voor verzending, mits de beschikbare voorraad. Bij deze betaalmethode wordt ook de verificatiecode van de kaart gevraagd. De verificatiecode bij een kredietkaart is niet verplicht om in te vullen bij je betaling met Visa of MasterCard, bij American Express wel. Deze controle gaat enkel na of uw kaart niet gebruikt wordt door een ongeautoriseerd persoon.

Voor de verificatiecode bij Visa of MasterCard, kijk je best op de keerzijde van je kaart waar je een code met 3 cijfers vindt in het veld van je handtekening. Je vindt deze code ofwel na je volledige rekeningnummer, ofwel na de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer.

Als je met een American Express kaart wil betalen, vind je de verificatiecode bovenaan je rekeningnummer op de voorzijde van je kaart. De code bestaat uit 4 cijfers.

Dit is een voorbeeld van de beveiligde pagina van onze betaalpartner Ogone waar je de betaling met MasterCard kan uitvoeren:

 

Betaling met PayPal
Om deze betaalmethode te gebruiken heb je een PayPal account nodig. Daarna kan je met je e-mailadres en wachtwoord de betaling snel en gemakkelijk uitvoeren, zonder dat je een kaartlezer nodig hebt.

Betaling rechtstreeks via Belfius online, ING online of KBC online
Heb je een rekening bij Belfius, ING of KBC, dan kan je rechtstreeks via hun online banking systeem jouw bestelling betalen. Kies je voor deze betaalmethode, dan zal je onmiddellijk doorverwezen worden naar de veilige en vertrouwde betaalomgeving van jouw bank om de betaling uit te voeren.

Betaling met overschrijving

Bij een betaling met een bankoverschrijving ontvangen wij de betaling niet onmiddellijk en duurt de levertermijn bijgevolg langer.

Je krijgt een scherm te zien waar je het e-mailadres opgeeft waar je de betaalgegevens op wil ontvangen. Vergeet ook zeker niet te klikken op de knop “Ja, ik bevestig mijn betaling”. In het volgende scherm, krijg je de details van je bankoverschrijving. Klik op de knop “Mijn order sluiten” om jouw order correct te registreren. Je besteling is nu opgeslagen en je zal automatisch doorverwezen worden naar de webshop.

Je zal na je bestelling meteen een e-mail ontvangen met een orderbevestiging en alle betaalinstructies. Het referentienummer dien je als vrije / Europese mededeling op de overschrijving in te vullen. Opgelet! Plaats je meerdere online bestellingen met bankoverschrijving, dan krijg een referentienummer voor elke online bestelling. Je dient dus elke bestelling afzonderlijk over te schrijven met het overeenstemmende referentienummer.

Voorbeeld:

Hou er rekening mee, dat we jouw pakket pas kunnen leveren als we de betaling ontvangen hebben. Wanneer die binnenkomt, hangt af van de financiële instelling. Een bankoverschrijving is gemiddeld zo’n 4 bankwerkdagen onderweg is. Wij kunnen jouw bestelling maar 10 kalenderdagen opzij leggen dus vergeet zeker niet om tijdig over te schrijven. Na 10 dagen is de betaaltermijn namelijk verstreken en wordt jouw order automatisch geannuleerd door onze betaalpartner Ogone. Na 5 dagen ontvang je een herinneringsmail.

Betaling met iDEAL
Wil je vanuit Nederland betalen met een debetkaart, dan kies je voor de betaalmethode iDEAL. Zo kom eerst op een pagina terecht waar je jouw bank kan selecteren door de balk uit te schuiven. Nadien word je doorverwezen naar een specifieke pagina aangepast aan jouw bank en kaarttype. Bij een betaling met een iDEAL ontvangen wij vrijwel onmiddellijk de betaling. Jouw pakketje kan zo sneller klaargemaakt worden voor verzending, mits de beschikbare voorraad.

Hoe kan ik online betalen vanuit Nederland?

  • Betaling met kredietkaart: Visa, MasterCard of American Express
  • Betaling met PayPal
  • Betaling met overschrijving: Wanneer je de betaling uitvoert, kies dan voor een Europese overschrijving en vermeldt het BIC en IBAN nummer.
  • Betaling met iDEAL: Om te kunnen betalen met een debetkaart, kies je vanuit Nederland voor de betaalmethode iDEAL. De betaalmethodes Bancontact en Maestro zijn niet toepasselijk voor betalingen met een Nederlandse debetkaart.

Wat als ik een fout referentienummer ingevuld heb op mijn bankoverschrijving?

We kunnen in dit geval alleen maar afwachten of onze betaalpartner Ogone de betaling juist kan koppelen, ondanks de foute referentie.

Indien dit niet het geval is, wordt het geld automatisch teruggestort op jouw rekening. Let wel op, op jouw rekeninguittreksel zal je TUNZ zien staan, niet TORFS. Wij krijgen dan een melding om jouw bestelling te annuleren omdat het geld hier niet werd ontvangen. Wanneer we dit doen ontvang je een e-mail met een annulatiebevestiging. Je bent dan zeker dat jouw bestelling niet is doorgegaan en op dat moment kan je dan opnieuw bestellen.

Neem gerust contact op met onze online klantendienst indien je dit opmerkt of vragen zou hebben. Hou er wel rekening mee, dat wij zelf geen gegevens kunnen wijzigen aan de betaling die je uitvoerde.

Wat als ik een fout bedrag overgeschreven heb?

Als je een fout bedrag overschrijft, zal onze betaalpartner Ogone jouw betaling niet juist kunnen koppelen aan jouw order. In dat geval wordt het geld automatisch teruggestort op jouw rekening. Let wel op, op jouw rekeninguittreksel zal je TUNZ zien staan, niet TORFS. Wij krijgen dan een melding om jouw bestelling te annuleren omdat het geld hier niet werd ontvangen. Wanneer we dit doen ontvang je een e-mail met een annulatiebevestiging. Je bent dan zeker dat jouw bestelling niet is doorgegaan en op dat moment kan je dan opnieuw bestellen.

Neem gerust contact op met onze online klantendienst indien je dit opmerkt of vragen zou hebben. Hou er wel rekening mee, dat wij zelf geen gegevens kunnen wijzigen aan de betaling die je uitvoerde.

Waarom ontvang ik een betaalherinnering als ik al overgeschreven heb?

Wanneer wij de betaling na vijf dagen nog niet ontvangen hebben, sturen wij jou een herinneringsmail. Heb je de betaling reeds uitgevoerd? Dan kan het zijn dat jouw betaling en de herinnering elkaar kruisen. De betaling is namelijk zo'n 4 bankwerkdagen onderweg.

Hoe kan ik als bedrijf een factuur ontvangen?

Er wordt altijd een factuur afgeprint en in de omdoos gestoken, ongeacht bedrijf of particulier. Je ontvangt de factuur dus bij levering. Wens je dat het BTW-nummer van je bedrijf vermeld staat op je factuur, vergeet dan zeker niet bij Stap 1 van het bestelproces “Persoonlijke gegevens” aan te duiden dat het om een zakelijk type account gaat. Zo kan je de bedrijfsnaam en het BTW-nummer ingegeven.