Online bestellen bij Torfs is heel gemakkelijk. Kom je tijdens het surfen een leuk paar schoenen of een toffe handtas tegen maar heb je geen tijd om naar een Torfs-winkel te gaan? Geen probleem, bestel gewoon online! Wie weet kan je de volgende dag al genieten van jouw aankoop!

Veelgestelde vragen over online bestellen

Hoe bepaal ik mijn maat?

Bij elke artikelpagina zie je een matentabel waarbij duidelijk wordt aangegeven welke maat je het beste kiest. Blijkt de maat achteraf toch niet goed te zitten? Geen probleem, je kan kosteloos retourneren.  

Ik ben een nieuwe klant, hoe kan ik een account aanmaken?

Om een bestelling te plaatsen dien je een account te hebben. Ben je een nieuwe klant, dan kan je bovenaan de homepage in de grijze blak “Je account” aanklikken. Op de volgende pagina kan je een account registreren door je als nieuwe klant aan te melden.

Zit je reeds in het bestelproces, klik dan gewoon op de knop "Ga verder" om je persoonlijke gegevens in te vullen.

Om je bestelling correct te kunnen verwerken, dienen wij over een aantal persoonlijke gegevens te beschikken. Je e-mailadres hebben we nodig om je op de hoogte kunnen houden van je bestelling. Jouw telefoonnummer gebruiken we enkel indien er toch een probleem zou zijn met jouw bestelling. Deze gegevens zullen dus alleen gebruikt worden voor handelingen met betrekking tot jouw bestelling en niet voor andere doeleinden. Ze zullen ook niet doorgegeven worden aan derden. Bovendien dien je ze slechts éénmalig in te vullen. Wil je later nog een keer bestellen, dan volstaat het om jouw e-mailadres en paswoord in te geven.

Wil je graag als eerste op de hoogte zijn van onze acties? Dan kan je onderaan dit formulier het vakje "Ik schrijf me in voor de Torfs nieuwsbrief" aanvinken. Op die manier ben je onmiddellijk ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

Hoe plaats ik mijn online bestelling?

A. Maak jouw keuze uit de uitgebreide collectie
Om jouw zoektocht zo aangenaam en efficiënt mogelijk te maken, raden we je aan om gebruik te maken van onze filters. Voor schoenen kan je in de eerste plaats kiezen voor dames-, heren- of kinderschoenen. Ben je eerder op zoek naar een handtas, een riem, een zool of een verzorgingsproduct, dan filter je best meteen op accessoires. Daarna kan je jouw keuze verfijnen met de filters aan de rechterkant van de pagina. In het voorbeeld doorlopen we het bestelproces van een paar schoenen. Voor de accessoires is dit gelijklopend.


B. Artikelpagina
Als je doorklikt op een paar schoenen, kom je op de artikelpagina terecht. Op deze pagina vind je extra foto’s en informatie over de schoenen. Als je beslist om het paar aan te kopen, kies je eerst je maat, daarna klik je op de knop ‘NU KOPEN’.

Is het artikel nog beschikbaar in onze centrale online voorraad, dan verschijnt de melding leverbaar binnen 1-2 werkdagen. Krijg je de melding leverbaar binnen 5-7 werkdagen, dan is het artikel niet meer beschikbaar in onze centrale online voorraad en bestellen wij het onmiddellijk in één van onze winkels. Daarnaast is de levertermijn afhankelijk van een aantal andere factoren. Een volledig overzicht vind je op de pagina Leveren - Wat is de levertermijn?.

C. Winkelmandje
De door jou gekozen schoenen bevinden zich nu in je winkelmandje. Vanuit je winkelmandje kan je kiezen om nog even verder te winkelen of om af te rekenen.

Heb je nog een kortingsbon, cadeaubon of andere coupon met een online voucher code in jou bezit, dan kan je die onderaan deze pagina invullen. Als je er meerdere hebt, geef je ze één voor één in door na elke bon te valideren. Heb je er geen meer, dan klik je op bestelling afronden.


D. Bestelling afronden - Persoonlijke gegevens Stap 1
Om een bestelling te plaatsen dien je eerst in te loggen.

Ben je een nieuwe klant? Dan is het noodzakelijk dat je eerst een account aanmaakt door op de knop "Ga verder" te klikken. Zo kan je jouw persoonlijke gegevens invullen.

Ben je een bestaande klant? Vul dan gewoon je e-mailadres en paswoord in. Je persoonlijke gegevens verschijnen dan automatisch wanneer je op 'inloggen' klikt.

Nadat je jouw gegevens hebt ingegeven klik je op: "verder naar stap 2 (Levering)".


E. Bestelling afronden - Levering Stap 2
Hier vragen we naar jouw gewenste leverkeuze:

  • Levering thuis of op het werk. Automatisch staat hier het adres dat je opgaf bij je accountgegevens. Wil je jouw pakket liever op een ander adres laten leveren, dan kan je dat hier onmiddellijk aanpassen. Koos je voor een artikel dat nog voorradig is in onze centrale online voorraad en bijgevolg leverbaar binnen 1 – 2 werkdagen, dan dien je bovendien uit 5 leverdata te kiezen. Opgelet: kies je voor een betaling met bankoverschrijving, dan gelden de leverdata niet. Ook wanneer je een artikel in je winkelmandje plaatst dat niet meer beschikbaar is in onze centrale voorraad en bijgevolg leverbaar binnen 5 -7 werkdagen, kan je geen leverdata meer kiezen.
  • Voor nationale zendingen binnen België werken wij met bpost als verzendpartner.

  • Voor internationale zendingen naar Nederland, werken wij zowel met bpost als PostNL als verzendpartner. Van de twee partners, is het PostNL die de pakketen uiteindelijk in Nederland aan huis of op het werk levert.

  • Afhalen in een Torfs-winkel in je buurt. In de zoekbalk staat automatisch het adres dat je opgaf bij je accountgegevens. Als je op de knop ‘Zoeken’ klikt, zie je onmiddellijk welke winkels er in jouw buurt zijn om je pakketje af te halen. Door op de knop ‘Hier ophalen’ te klikken, bevestig je jouw afhaalpunt. Nadat je er op op klikte, ga je verder met de volgende stappen. Opgelet: kies je voor deze levermethode, dan kan je geen leverdata opgeven. Dit zowel voor artikelen leverbaar binnen 1 – 2 werkdagen, als voor artikelen leverbaar binnen 5 – 7 werkdagen.

  • Afhalen bij bpost (kantoor, postpunt, automaat). Je kan het pakketje afhalen in een postkantoor, een postpunt of een pakketautomaat in jouw buurt. Als je op de groene knop “SELECTEER EEN AFHAALPUNT” klikt, verschijnt een bpost pop-up. Via dat scherm maak je een eerste selectie tussen enerzijds een kantoor of postpunt via de knop “In een afhaalpunt”of anderzijds een pakketautomaat via de knop“In een bpack 24/7.

Kies je voor de knop “In een afhaalpunt”? Dan verschijnt een nieuw scherm. Jouw leveradres zal automatisch ingevuld staan. Klik op zoeken en de zoekmachine vindt automatisch de postpunten in jouw buurt. Je kan eenvoudig de openingsuren controleren door op het postpunt te klikken. Door te klikken op ‘HIER LEVEREN’ bevestig je jouw gekozen postpunt of postkantoor. Nadat je koos voor jouw postpunt of postkantoor moet je links bovenaan het notificatietype aangeven. Dit is de manier waarop bpost jouw laat weten wanneer het pakketje is gearriveerd. Je kan hier kiezen tussen sms of e-mail. Klik vervolgens op bevestigen. Je wordt dan terug doorverwezen naar de webshop en kan zo verdergaan naar stap 3 (betalingsmethode).

  

Kies je voor de knop “In een bpack 24/7? Vooraleer je van deze service gebruik kan maken, dien je een account aan te maken en pasje aan te vragen. Heb je al een account dan kan je je registreren met je gebruikersnummer. Heb je nog geen account, dan kan je er onmiddellijk 1 aanmaken door te klikken op “Nog geen bpack 24/7 gebruiker”.

Als je je gebruikersnummer nadien ingeeft dan staat bij het leveradres onmiddellijk jouw favoriete pakketautomaat.

Wens je het pakket toch liever in een andere pakketautomaat af te halen, dat kan door op het tabblad “in de buurt” te klikken zoals bij de optie afhalen in een afhaalpunt.

Opgelet: kies je voor de levermethode "Afhalen bij bpost", hetzij in een kantoor, postpunt of automaat, dan kan je geen leverdata opgeven. Dit zowel voor artikelen leverbaar binnen 1 – 2 werkdagen, als voor artikelen leverbaar binnen 5 – 7 werkdagen.

Nadat je één van de 3 levermethodes koos klik je op : "verder naar stap 3 (betalingsmethode)".


F. Bestelling afronden - Betaalmethode Stap 3
Op deze pagina vragen we je om een betaalmethode de selecteren. Heb je graag meer info over elke betaalwijze? Ga met je muisaanwijzer even over het vraagteken. Opgelet: we kunnen je pakket pas leveren als we de betaling ontvangen hebben. Met een debetkaart, kredietkaart, PayPal of iDEAL ontvangen wij de betaling vrijwel onmiddellijk. Een bankoverschrijving is gemiddeld zo’n 4 bankwerkdagen onderweg, wat de levertermijn kan verlengen.

 

G. Bestelling afronden - Bevestigen Stap 4
Hierbij geven we je een compleet overzicht van je bestelling. Indien je graag nog iets wil wijzigen kan dat op deze pagina. Als alle gegevens correct zijn ga je nog akkoord met de algemene voorwaarden. Klik op ‘Verstuur bestelling en betaal’.

H. Online betaling

Naargelang de betaalmethode die je koos, zal je doorverwezen worden naar een beveiligde pagina om de betaling uit te voeren. Meer info in verband met online betalen, vind je op de pagina Online betalen.

Zitten de schoenen toch niet als gegoten? Geen probleem, je kan gratis retourneren. Klik hier om meer te lezen over retourneren.

Liever eerst even passen? Via onze E-shop heb je de mogelijkheid om een reservatie-aanvraag te plaatsen in Torfs-winkels waar jouw gekozen paar in voorraad is.
Opgelet: pas van zodra het artikel in de winkel uit stock wordt gehaald, krijg je pas een reservatie-bevestiging. Om meer te weten over reserveren: klik hier.

Waarom wil de pop-up van bpost mijn afhaalkeuze niet bevestigen?

Als je er voor kiest om je bestelling af te halen in een postkantoor, postpunt of pakketautomaat van bpost zal bpost je vragen een "type" te selecteren. Hierbij heb je de keuze tussen SMS en mail. Van zodra je pakketje gearriveerd is op het afhaalpunt krijg jij een seintje via SMS of mail.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Je kan telefonisch geen bestelling plaatsen. Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces via de webshop, kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met onze online klantendienst.

Kan ik een bestelling plaatsen via e-mail?

Je kan geen bestelling plaatsen via e-mail. Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces via de webshop kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met onze online klantendienst.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Je kan vanuit het buitenland bestellen. Voorlopig is dit beperkt tot binnen de Europese Unie. Voor België en Nederland zijn de verzend- en retourkosten gratis, voor andere landen zijn we genoodzaakt om deze kosten wel aan te rekenen.

Luxemburg €10 - Frankrijk €12,50 - Duitsland €10 - Verenigd Koninkrijk: €22 - rest EU €31,50

Kan ik een bestelling plaatsen met mijn tablet?

Je kan online een bestelling plaatsen via elk type tablet. Het bestelproces is identiek als bij een bestelling via een computer. Mocht je vragen hebben tijdens het bestellen, kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met de klantendienst.

Kan ik een bestelling plaatsen met mijn smartphone?

Onderweg een bestelling plaatsen in de webshop kan via elk type smartphone. De lay-out van onze mobiele site past zich automatisch aan aan jouw scherm. Het bestelproces is praktisch identiek als bij een bestelling via een computer. Alleen is de derde levermethode “Afhalen bij bpost” momenteel nog niet beschikbaar via een smartphone. We werken eraan om deze keuze in de toekomst wel mogelijk te maken. Mocht je vragen hebben tijdens het bestellen, kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met de klantendienst.

Mag ik als bedrijf een online bestelling plaatsen voor beroepsmatige doeleinden?

Bestellingen via de website mogen niet voor beroepsmatige doeleinden worden geplaatst. Handelaars die een bestelling voor beroepsdoeleinden willen plaatsen, nemen best even contact op met de klantendienst.

Kan ik enkel een onderhoudsproduct bestellen?

Een onderhoudsproduct kan enkel aangekocht worden in combinatie met een paar schoenen en/of handtas. 

Kan ik mijn bestelling in de webshop annuleren?

Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle 4 de stappen van het bestelproces doorlopen hebt en een orderbevestiging ontvangen hebt via e-mail. Wens je ze nadien toch te annuleren, dan kan je dat niet zelf. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze online klantendienst zodat wij jouw bestelling kunnen annuleren.