Online bestellen bij Torfs is heel gemakkelijk. Kom je tijdens het surfen een leuk paar schoenen of een toffe handtas tegen, maar heb je geen tijd om naar een Torfs-winkel te gaan? Geen probleem, bestel gewoon online! Wie weet kan je de volgende dag al genieten van jouw aankoop!

Veelgestelde vragen over online bestellen

Hoe bepaal ik mijn maat?

Bij elke artikelpagina zie je een matentabel waarbij duidelijk wordt aangegeven welke maat je het beste kiest. Blijkt de maat achteraf toch niet goed te zitten? Geen probleem, je kan kosteloos retourneren.  

Ik ben een nieuwe klant, hoe kan ik een account aanmaken?

Om een bestelling te plaatsen dien je een account te hebben. Ben je een nieuwe klant, dan kan je bovenaan de homepage in de grijze blak “Je account” aanklikken. Op de volgende pagina kan je een account registreren door je als nieuwe klant aan te melden.

Zit je reeds in het bestelproces, klik dan gewoon op de knop "Ga verder" om je persoonlijke gegevens in te vullen.

Om je bestelling correct te kunnen verwerken, dienen wij over een aantal persoonlijke gegevens te beschikken. Je e-mailadres hebben we nodig om je op de hoogte kunnen houden van je bestelling. Jouw telefoonnummer gebruiken we enkel indien er toch een probleem zou zijn met jouw bestelling. Deze gegevens zullen dus alleen gebruikt worden voor handelingen met betrekking tot jouw bestelling en niet voor andere doeleinden. Ze zullen ook niet doorgegeven worden aan derden. Bovendien dien je ze slechts éénmalig in te vullen. Wil je later nog een keer bestellen, dan volstaat het om jouw e-mailadres en paswoord in te geven.

Wil je graag als eerste op de hoogte zijn van onze acties? Dan kan je onderaan dit formulier het vakje "Ik schrijf me in voor de Torfs nieuwsbrief" aanvinken. Op die manier ben je onmiddellijk ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

Hoe plaats ik mijn online bestelling?

A. Maak jouw keuze uit de uitgebreide collectie
Om jouw zoektocht zo aangenaam en efficiënt mogelijk te maken, raden we je aan om gebruik te maken van onze filters. Voor schoenen kan je in de eerste plaats kiezen voor dames-, heren- of kinderschoenen. Ben je eerder op zoek naar een handtas, een riem, een zool of een verzorgingsproduct, dan filter je best meteen op accessoires. Daarna kan je jouw keuze verfijnen met de filters aan de rechterkant van de pagina. In het voorbeeld doorlopen we het bestelproces van een paar schoenen. Voor de accessoires is dit gelijklopend.


B. Artikelpagina
Als je doorklikt op een paar schoenen, kom je op de artikelpagina terecht. Op deze pagina vind je extra foto’s en informatie over de schoenen. Als je beslist om het paar aan te kopen, kies je eerst je maat, daarna klik je op de knop ‘NU KOPEN’.

Is het artikel nog beschikbaar in onze centrale online voorraad, dan verschijnt de melding leverbaar binnen 1-2 werkdagen. Krijg je de melding leverbaar binnen 5-7 werkdagen, dan is het artikel niet meer beschikbaar in onze centrale online voorraad en bestellen wij het onmiddellijk in één van onze winkels. Daarnaast is de levertermijn afhankelijk van een aantal andere factoren. Een volledig overzicht vind je op de pagina Leveren - Wat is de levertermijn?.

C. Winkelwagentje
De door jou gekozen schoenen bevinden zich nu in je winkelwagentje. Vanuit je winkelwagentje kan je kiezen om nog even verder te winkelen of om af te rekenen.

Heb je nog een kortingsbon, cadeaubon of andere coupon met een online vouchercode in jou bezit, dan kan je die onderaan deze pagina invullen. Als je er meerdere hebt, geef je ze één voor één in door na elke bon te valideren. Heb je er geen meer, dan klik je op bestelling afronden.


D. Bestelling afronden - Persoonlijke gegevens Stap 1
Om een bestelling te plaatsen dien je eerst in te loggen.

Ben je een nieuwe klant? Dan is het noodzakelijk dat je eerst een account aanmaakt door op de knop "Ga verder" te klikken. Zo kan je jouw persoonlijke gegevens invullen.

Ben je een bestaande klant? Vul dan gewoon je e-mailadres en paswoord in. Je persoonlijke gegevens verschijnen dan automatisch wanneer je op 'inloggen' klikt.

Nadat je jouw gegevens hebt ingegeven klik je op: "verder naar stap 2 (Levering)".


E. Bestelling afronden - Levering Stap 2
Hier kan je een gewenste levermethode kiezen. Wens je meer info omtrent de verschillende methodes, neem dan zeker een kijkje op de pagina Leveren - Wat zijn de levermogelijkheden?.
Opgelet, de keuze "Afhalen bij bpost" is niet van toepassing voor klanten uit Nederland.

F. Bestelling afronden - Betaalmethode Stap 3
Op deze pagina vragen we je om een betaalmethode de selecteren. Heb je graag meer info over elke betaalwijze? Ga met je muisaanwijzer even over het vraagteken of surf naar de pagina Betalen - Hoe kan ik online betalen?. Opgelet: we kunnen je pakket pas leveren als we de betaling ontvangen hebben. Met een debetkaart, kredietkaart, PayPal of iDEAL ontvangen wij de betaling vrijwel onmiddellijk. Een bankoverschrijving is gemiddeld zo’n 4 bankwerkdagen onderweg, wat de levertermijn kan verlengen.

 

G. Bestelling afronden - Bevestigen Stap 4
Hierbij geven we je een compleet overzicht van je bestelling. Indien je graag nog iets wil wijzigen kan dat op deze pagina. Als alle gegevens correct zijn ga je nog akkoord met de algemene voorwaarden. Klik op ‘Verstuur bestelling en betaal’.

H. Online betaling

Naargelang de betaalmethode die je koos, zal je doorverwezen worden naar een beveiligde pagina om de betaling uit te voeren. Meer info in verband met online betalen, vind je op de pagina Online betalen.

Zitten de schoenen toch niet als gegoten? Geen probleem, je kan gratis retourneren. Klik hier om meer te lezen over retourneren.

Liever eerst even passen? Via onze E-shop heb je de mogelijkheid om een reservatie-aanvraag te plaatsen in Torfs-winkels waar jouw gekozen paar in voorraad is.
Opgelet: pas van zodra het artikel in de winkel uit stock wordt gehaald, krijg je pas een reservatie-bevestiging. Om meer te weten over reserveren: klik hier.

Waarom wil de pop-up van bpost mijn afhaalkeuze niet bevestigen?

Als je er voor kiest om je bestelling af te halen in een postkantoor, postpunt of pakketautomaat van bpost zal bpost je vragen een "type" te selecteren. Hierbij heb je de keuze tussen SMS en mail. Van zodra je pakketje gearriveerd is op het afhaalpunt krijg jij een seintje via SMS of mail.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Je kan telefonisch geen bestelling plaatsen. Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces via de webshop, kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met onze online klantendienst.

Kan ik een bestelling plaatsen via e-mail?

Je kan geen bestelling plaatsen via e-mail. Mocht je vragen hebben tijdens het bestelproces via de webshop kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met onze online klantendienst.

Kan ik vanuit het buitenland bestellen?

Je kan vanuit het buitenland bestellen. Voorlopig is dit beperkt tot binnen Europa. Voor België en Nederland zijn de verzend- en retourkosten gratis, met uitzondering van zaterdagleveringen in België. Dan betaal je 3€ extra. Je pakket wordt in ruil sneller geleverd en 2 maal aangeboden aan huis, i.p.v. 1 maal bij levering op weekdagen. Voor andere landen zijn we genoodzaakt om de verzendkosten altijd aan te rekenen.

België (Zaterdag) €3 - Luxemburg €10 - Frankrijk €12,50 - Duitsland €10 - Verenigd Koninkrijk €22 - rest EU €31,50

Kan ik een bestelling plaatsen met mijn tablet?

Je kan online een bestelling plaatsen via elk type tablet. Het bestelproces is identiek als bij een bestelling via een computer. Mocht je vragen hebben tijdens het bestellen, kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met de klantendienst.

Kan ik een bestelling plaatsen met mijn smartphone?

Onderweg een bestelling plaatsen in de webshop kan via elk type smartphone. De lay-out van onze mobiele site past zich automatisch aan aan jouw scherm. Het bestelproces is praktisch identiek als bij een bestelling via een computer. Alleen is de derde levermethode “Afhalen bij bpost” momenteel nog niet beschikbaar via een smartphone. We werken eraan om deze keuze in de toekomst wel mogelijk te maken. Mocht je vragen hebben tijdens het bestellen, kan je vanzelfsprekend steeds contact opnemen met de klantendienst.

Mag ik als bedrijf een online bestelling plaatsen voor beroepsmatige doeleinden?

Bestellingen via de website mogen niet voor beroepsmatige doeleinden worden geplaatst. Handelaars die een bestelling voor beroepsdoeleinden willen plaatsen, nemen best even contact op met de klantendienst.

Kan ik enkel een onderhoudsproduct bestellen?

Een onderhoudsproduct kan enkel aangekocht worden in combinatie met een paar schoenen en/of handtas. 

Kan ik mijn bestelling in de webshop annuleren?

Jouw bestelling is pas geregistreerd als je alle 4 de stappen van het bestelproces doorlopen hebt en een orderbevestiging ontvangen hebt via e-mail. Wens je ze nadien toch te annuleren, dan kan je dat niet zelf. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze online klantendienst zodat wij jouw bestelling kunnen annuleren.