nl Nederlands fr français

FAQ Hoe kunnen we je helpen?


Heb je een bepaalde vraag over je sollicitatieverloop? Misschien vind je hier wel een antwoord!

Wij zoeken collega’s met passie en goesting in de functie waarvoor ze solliciteren. De match met onze waarden en visie is essentieel! Wij streven naar een divers personeelsbestand dat een mooie weerspiegeling is van de maatschappij.

Online solliciteren op de vacature zelf via onze site is de snelste en meest efficiënte manier om ons jouw coördinaten en motivatie te bezorgen! Zo is jouw kandidatuur meteen gelinkt aan de juiste vacature. Wij vinden het altijd uitermate boeiend om niet enkel jouw CV maar ook nog jouw motivatie te mogen lezen, lang of kort – een extra dosis ‘goesting’ om bij Torfs te werken is altijd mooi meegenomen én kan zelfs de doorslaggevende factor zijn. Daarnaast moedigen we ook aan om je spontaan even voor te stellen in de winkels. Zo hebben onze winkelteams al een zicht van wie je bent en heb je je toekomstige collega's al eens ontmoet!

Jouw gegevens worden uitsluitend gebruikt in het kader van jouw sollicitatie en niet voor commerciële doeleinden. Deze kunnen gedeeld worden door HR met de desbetreffende leidinggevende van de afdeling/filiaal waarvoor je interesse hebt. Na afloop van de selectieprocedure/ronde worden jouw gegevens automatisch bewaard in onze werfreserve voor de toekomst. Mocht je dit niet willen kan je met ons contact opnemen om jouw gegevens te laten verwijderen door Torfs.

Wanneer jouw kandidatuur succesvol werd ingediend, ontvang je een bevestigingsmail. Als je deze niet meteen ontvangt, kan je best je spamfolder even checken. Heb je écht niets ontvangen dan is er mogelijks iets misgelopen. Heb je de verplichte velden ingevuld? Heb je de nodige bijlage toegevoegd? Heb je op het einde zowel de privacy voorwaarden aangeklikt en op verzenden geklikt?

Niet gevonden wat je zocht tussen onze vacatures? Dan mag je steeds spontaan solliciteren. Geef ons wél een woordje uitleg naar wat je precies op zoek bent – zodoende kunnen wij jou eventueel in de toekomst contacteren mocht er een passende functie vrijkomen. We adviseren wel graag om regelmatig de vacatures te checken, contacteer ons gerust als je plots wel die perfecte match ziet! En hey, je kan ook je jobalert aanzetten om op de hoogte gehouden worden voor mogelijke jobs in jouw regio!

Voor al onze vacatures vinden wij het belangrijk om de kandidaturen kwalitatief af te toetsen, de juiste persoon op de juiste plaats! Inzetten op talenten en krachten, pro-actief naar de toekomst kijken met medewerkers die van nature onze waarden en visie uitdragen en beleven. Dat wil zeggen dat we hiervoor ook graag even de tijd nemen en met de desbetreffende leidinggevende overleggen, wat kan betekenen dat de wachttijd voor je feedback krijgt, kan oplopen tot maximum 1 à 2 weken afhankelijk van de instroom. Toch proberen we kort op de bal te spelen en je zo vlug mogelijk te contacteren!

Voor Verkoopmedewerkers/Vliegende verkoopmedewerkers worden alle kandidaturen gescreend door HR op hoofdkantoor.

Stap 1: Allereerst wordt je Cv gescreend door onze HR-dienst. Hier kijken we naar ervaring, stabiliteit en andere zaken die belangrijk zijn voor ons. Ben je helemaal nieuw in de sector of heb je het gevoel dat je meer bent dan alleen je CV? Voeg dan zeker ook een motivatiebrief mee! Zo kunnen wij de beste keuze maken. Eventueel zullen we je ook even kort opbellen, maar dat is geen noodzaak. Indien je niet weerhouden wordt, zal je hiervan eveneens op de hoogte worden gebracht via mail of telefoon

Stap 2: De eerste kennismakende gesprekken vinden plaats in de winkel zelf of een winkel in de regio met de winkelmanager, de Sales coach en/of een collega van HR. Je zal hiervoor een persoonlijke uitnodiging krijgen via telefoon of mail. Wanneer nodig kunnen de gesprekken ook doorgaan in ons hoofdkantoor te Sint-Niklaas.

Stap 3: Als het eerste kennismakende gesprek positief is verlopen, word je gecontacteerd om even kort mee te draaien in een winkel. Dit noemen we het 'proefmoment'. Bij een positieve ervaring langs beide kanten volgt er een samenwerkingsvoorstel. Indien je niet weerhouden wordt, zal je hiervan ook op de hoogte worden gebracht via mail of telefoon.

Voor alle verantwoordelijke functies op de winkelvloer zoals bijvoorbeeld Shopmanager of Assistent Shopmanager worden zowel de screening als de eerste gesprekken op hoofdkantoor in Sint-Niklaas georganiseerd. Indien positief volgt er een intern assessment en mogelijks ook nog een proefmoment in de winkel. Bij een wederzijdse positieve ervaring volgt er een samenwerkingsvoorstel.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op het hoofdkantoor met HR en soms ook meteen met de afdelingsverantwoordelijke. Afhankelijk van de functie organiseren we een assessment (al dan niet extern), waarna feedback volgt en - indien positief - een samenwerkingsvoorstel. Wie niet verder meegenomen wordt in de selectieprocedure zal hiervan op de hoogte worden gebracht.

De eerste gesprekken vinden plaats in ons logistiek centrum De Zaat in Temse. Dit gebeurt met onze warehousemanager of een collega van HR en de teamleider van de afdeling. Afhankelijk van de functie volgt er vaak nog een kennismakingsdag/proefmoment waarbij je kan kennismaken met zowel jouw toekomstige job als collega’s. Voor verantwoordelijke functies voorzien wij ook een intern assessment. Tijdens de piekperiodes in ons logistiek centrum werken wij met vaste externe interimpartners die onze tijdelijke functies invullen.