Vragen over privacybeleid

Schoenen Torfs doet er alles aan om jouw gegevens privé te houden. Uiteraard hebben wij een aantal gegevens van jou nodig om onze communicatie zo vlot mogelijk te laten verlopen. 

Over welke gegevens beschikken wij van jou?

Je deelt gegevens met ons op verschillende manieren. Wij gebruiken daarbij gegevens die we van jou ontvangen hebben, maar ook door onszelf verzamelde gegevens. Bijvoorbeeld gegevens over je bezoek aan onze website. Je bent niet verplicht om jouw persoonsgegevens vrij te geven, maar begrijpt dat het verlenen van bepaalde diensten onmogelijk wordt wanneer je de verwerking weigert. Je bent als enige verantwoordelijk voor de juistheid van die gegevens.

Schoenen Torfs zal de vergaarde persoonsgegevens uitsluitend voor de volgende doeleinden gebruiken:

1. Anonieme gegevens
Dit zijn gegevens die je met ons deelt zonder registratie: IP-adres, surfgedrag, herkomst, zoektermen.  We gebruiken deze gegevens voor het verzorgen en verbeteren van onze website.  Dit houdt in dat we persoonsgegevens opnemen in anonieme statistieken, waaruit de identiteit van specifieke personen of bedrijven niet kunnen achterhaald worden, met als rechtsgrond de legitieme belangen van Torfs om haar website en dienstverlening voortdurend te verbeteren. 

2. Cookies
De website maakt ook gebruik van cookies die een aantal persoonsgegevens verzamelen met als rechtsgrond uw expliciete, voorafgaande toestemming. We gebruiken deze gegevens voor het verzorgen en verbeteren van onze website. Voor de bepalingen omtrent het gebruik van cookies, zie het cookie beleid

3. Je account
Je kan op onze website een account aanmaken. In je account slaan we onder andere de volgende informatie op: je naam, adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, aflever- en betaalgegevens en opgegeven informatie en interesses. We houden dit bij, zodat je ze bij een volgend bezoek aan onze website of bij het plaatsen van een bestelling niet telkens opnieuw hoeft in te voeren. Daarnaast gebruiken we de opgegeven contactgegevens ook om je te contacteren bij vragen of opmerkingen over je bestelling of om jouw mening te vragen (zie “jouw mening”). 

Het beheer van jouw account op deze website heeft als rechtsgrond de uitvoering van een overeenkomst die door jou werd gevraagd.  Je kan je account steeds annuleren, contacteer daarvoor onze klantenservice.

4. Online bestellen of reserveren
Voor je bestelling of reservatie hebben we je naam, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer nodig. Deze hebben we nodig voor de levering en facturatie van door jou bestelde producten, met als rechtsgrond het verstrekken van een dienst die door jou gevraagd werd.  We gebruiken de gegevens om je bestelling bezorgen, je op de hoogte houden over je bestelling of reservatie of om je te contacteren bij vragen of opmerkingen over je bestelling. 

Indien je een bestelling plaatst bij Schoenen Torfs en hiervoor gebruik maakt van je account (zie “je account”), registreren wij deze op naam. Deze gegevens worden gebruikt voor het maken van statistische en algemene analyses van je aankoopgedrag, alsook voor profiling doeleinden.   

5. Fraude
Je betaalgegevens kunnen worden gebruikt voor het opsporen van fraude en andere onrechtmatigheden.

6. Klantenbeloningsprogramma “Samen Torfs”
Door lid te worden van Samen Torfs, ontvang je van ons tal van voordelen.  Bij registratie zullen wij je vragen om je persoonsgegevens, zoals je naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en geboortedatum in te vullen. Alle persoonsgegevens zullen worden opgeslagen in een digitale database. Je kan de bewaarde gegevens raadplegen door in te loggen op je account.  

Indien je aankopen doet bij Schoenen Torfs en hiervoor gebruik maakt van je Samen Torfs lidmaatschap, registreren wij deze op naam. Deze worden gebruikt om je op de hoogte te houden van je aankopen, de voordelen die je ontvangt in het kader van het klantenbeloningsprogramma of om jouw mening te vragen (zie “jouw mening”).

Daarnaast worden de vergaarde gegevens gebruikt voor het maken van statistische en algemene analyses van je aankoopgedrag, alsook voor profiling doeleinden.   

Hiervoor geldt steeds als rechtsgrond je expliciete, voorafgaande toestemming (zie “voorwaarden Samen Torfs”).

7. Inschrijven op de nieuwsbrief
Je kan je aanmelden voor onze verschillende nieuwsbrieven. Bij het inschrijven, vragen we je naam, e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum en interesses.  Zo blijf je op de hoogte van acties, promoties en de nieuwste trends en kunnen we je uitnodigen op evenementen. We hebben algemene en persoonlijke nieuwsbrieven. De persoonlijke nieuwsbrieven stellen we samen op basis van je gegevens, zoals eerdere bestellingen, aankopen en surfgedrag. Hiervoor geldt steeds als rechtsgrond je expliciete, voorafgaande toestemming.  

Wil je geen nieuwsbrieven van ons meer ontvangen, dan kan je je steeds afmelden door de link te volgen onderaan de e-mail die je ontvangt. Ook kan je bellen met de klantenservice.

8. Wedstrijden en evenementen
Schoenen Torfs organiseert regelmatig interessante wedstrijden en evenementen voor haar klanten. Om mee te kunnen doen aan een wedstrijd of een evenement, hebben wij soms bepaalde persoonsgegeven van je nodig, zoals je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Deze persoonsgegevens worden alleen gebruikt om de wedstrijd of evenement op de juiste manier uit te kunnen voeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken.  Ook meten wij zo de respons op onze reclameacties.

Hiervoor geldt steeds als rechtsgrond je expliciete, voorafgaande toestemming.  De gevraagde gegevens zullen altijd van tevoren in de wedstrijd- en evenementvoorwaarden worden aangegeven. 

9. Jouw mening
Om onze dienstverlening te blijven verbeteren, horen wij graag jouw mening. Daarom kunnen we je contacteren voor een beoordeling of een vrijblijvend klant- of marktonderzoek. Wij houden de details van de beoordeling bij, alsook wie welke beoordeling schrijft.  Indien je niet wenst deel te nemen aan beoordelingen, kan je dat steeds aangeven door middel van de link onderaan de e-mail, of door contact op te nemen met onze klantenservice.

10. Klantenservice
Om je goed te kunnen helpen wanneer je contact opneemt met onze Klantenservice, vragen wij je persoonsgegevens zoals naam, adres, e-mailadres, bestelnummer en telefoonnummer. 

Alle e-mail communicatie met onze klantenservice wordt bewaard, alsook chat gesprekken en gegevens over het telefoongesprek met jou. Indien een telefoongesprek wordt opgenomen, informeren we je van tevoren. Deze informatie wordt alleen gebruikt om je vraag zo goed en snel mogelijk te kunnen beantwoorden en om onze diensten te kunnen verbeteren, met als rechtsgrond het verstrekken van een dienst die door jou gevraagd werd. 


Wie heeft er toegang tot mijn gegevens? 

Teneinde jouw persoonsgegevens te kunnen verwerken, verlenen wij toegang tot jouw persoonsgegevens aan onze werknemers. Binnen Schoenen Torfs zijn de gegevens alleen toegankelijk voor verantwoordelijke personen die daar in functie van hun taken toegang toe moeten hebben.  Wij garanderen een gelijkaardig niveau van bescherming door contractuele verplichtingen tegenstelbaar te maken aan deze werknemers en aangestelden, die gelijkaardig zijn aan dit Privacybeleid.

Jouw gegevens zijn bij Torfs veilig en vertrouwelijk
Wij hebben veiligheidsmaatregelen ontwikkeld die aangepast zijn op technisch en organisatorisch vlak, om de vernietiging, het verlies, de vervalsing, de wijziging, de niet-toegestane toegang of de kennisgeving per vergissing aan derden van persoonsgegevens verzameld te vermijden alsook elke andere niet toegestane verwerking van deze gegevens.

In geen geval kan Schoenen Torfs aansprakelijk worden geacht voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit een foutief of onrechtmatig gebruik door een derde van de persoonsgegevens.

Je dient te allen tijde de veiligheidsvoorschriften na te leven, onder andere door elke niet toegestane toegang tot jouw login en code te voorkomen. Je bent dus als enige verantwoordelijk voor het gebruik dat wordt gemaakt vanaf de website van jouw computer, IP-adres en van jouw identificatiegegevens, alsook voor de vertrouwelijkheid ervan.


Hoe kan ik al mijn gegevens uit jouw systeem verwijderen? 

Dit kan je door simpelweg contact op te nemen met onze klantenservice. Wij doen graag voor jou het nodige. 

Heb je nog verdere vragen over ons privacybeleid, dan kan je deze hier zeker terugvinden. 


Live
chat