Toch liever eerst passen voor je een artikel koopt? Geen probleem! Naast online bestellen is het ook mogelijk om jouw favoriete items op de website te reserveren in een Torfs-winkel.
Na het reserveren kan je langsgaan bij de gekozen Torfs-winkel om de schoenen te passen of de accessoires te bekijken. Zo beslis je in de winkel of je de artikelen wil kopen of niet.

Veelgestelde vragen over online reserveren:

Ik ben een nieuwe klant, hoe kan ik een account aanmaken?

Om een reservatie te plaatsen dien je een account te hebben. Ben je een nieuwe klant, dan kan je bovenaan de homepage in de grijze blak “Je account” aanklikken. Op de volgende pagina kan je een account registreren door je als nieuwe klant aan te melden.

Zit je reeds in het reservatieproces, klik dan gewoon op de knop "Ga verder" om je persoonlijke gegevens in te vullen.

Om je reservatie correct te kunnen verwerken, dienen wij over een aantal persoonlijke gegevens te beschikken. Je e-mailadres hebben we nodig om je op de hoogte kunnen houden van je reservatie. Jouw telefoonnummer gebruiken we enkel indien er toch een probleem zou zijn met jouw reservatie. Deze gegevens zullen dus alleen gebruikt worden voor handelingen met betrekking tot jouw reservatie en niet voor andere doeleinden. Ze zullen ook niet doorgegeven worden aan derden. Bovendien dien je ze slechts éénmalig in te vullen. Wil je later nog een keer reserveren, dan volstaat het om jouw e-mailadres en paswoord in te geven.

Wil je graag als eerste op de hoogte zijn van onze acties? Dan kan je onderaan dit formulier het vakje "Ik schrijf me in voor de Torfs nieuwsbrief" aanvinken. Op die manier ben je onmiddellijk ingeschreven voor onze nieuwsbrief.

Hoe kan ik zien in welke winkel een artikel voorradig is?

Je kan heel gemakkelijk zelf onze winkelvoorraad raadplegen.

Je klikt op de schoen of handtas naar keuze zodanig dat je op de artikelpagina terecht komt.

Voor een schoen kies je de gewenste maat in het grijze vak “Liever eerst passen ?” en klik je nadien op de groene knop “Reserveren”. Voor een handtas hoef je geen maat aan te duiden en kan je onmiddellijk op de knop “Reserveren” klikken in het vak “Liever eerst bekijken”.

De eerste maal dien je een account aan te maken. Die login gegevens kan je in de toekomst steeds opnieuw gebruiken.

Na het inloggen verschijnen alle winkels die het artikel nog in voorraad hebben.

Wens je niet te reserveren, sluit dan af met het kruisje. Op die manier heb je geen reservatie geplaatst, maar toch de winkelvoorraad kunnen bekijken.

Jouw persoonlijke gegevens zullen alleen gebruikt worden voor handelingen met betrekking tot een effectieve reservatie of als je jezelf ingeschreven hebt voor onze nieuwsbrief. Ze zullen ook niet doorgegeven worden aan derden .

Hoe kan ik een online reservatie plaatsen?

A. Een artikel en maat selecteren
Als je tijdens het surfen op onze website klikt op een artikel kom je op de artikelpagina terecht. Op deze pagina vind je extra foto’s en informatie over het artikel. Je kan er enerzijds het item aankopen en anderzijds reserveren in een winkel. Wil je de schoenen liever eerst passen alvorens je ze aankoopt? Selecteer dan in het grijze kadertje “Liever eerst passen? Dat kan…” je maat via de uitschuifbare balk. Zo verschijnt de groene knop “Reserveren”. Klik op deze knop om je reservatieaanvraag op te starten.

B. Je inloggen
Vooraleer je een reservatie kan plaatsen dien je een account te hebben op onze site.

Ben je een bestaande klant? Vul dan gewoon je e-mailadres en paswoord in en klik op inloggen.

Ben je een nieuwe klant? Dan is het noodzakelijk dat je eerst een account aanmaakt door op de knop “Ga verder” te klikken. Zo verschijnt een nieuw tabblad waar je een formulier kan invullen om je account aan te maken. Klaar? Klik dan op registeren en sluit dit tabblad. Om verder te gaan met de reservatie kan je je in het eerste tabblad inloggen met je e-mailadres en paswoord onder het titeltje “Bestaande klant”.

C. Een Torfs-winkel selecteren
Na het inloggen verschijnt een pop-up scherm met een lijst van alle winkels waar de schoen nog voorradig is in jouw maat. Om een winkel in jouw buurt te vinden, kan je je postcode invullen in het zoekveld en klikken op het vergrootglas.

Zit er geen winkel bij in jouw buurt? Dan komt dat omdat de schoenen bij jouw dichtstbijzijnde winkel niet meer voorradig zijn. Maar geen probleem!

Je kan je favoriete artikel eventueel online kopen. Verzend- en retourkosten zijn gratis. Meer info over online bestellen vind je op de pagina Bestellen. Indien je vragen zou hebben tijdens het bestelproces via de webshop kan je steeds onze online klantendienst contacteren.

Daarnaast kan je telefonisch contact opnemen met jouw gewenste winkel met vermelding van het artikelnummer en de maat. Zij kunnen de schoenen dan laten overkomen uit een andere winkel waar ze wel nog voorradig zijn. Hou er wel rekening mee dat dit een kleine week kan duren. Op die manier krijg je een telefoontje wanneer jouw reservatie binnen is. Uiteraard is dit zonder aankoopverplichting.

Staat jouw favoriete winkel wel in de lijst? Klik dan op de knop “Hier Reserveren” om verder te gaan met de reservatieaanvraag.

D. Een reservatieaanvraag versturen
In het volgende scherm kan je nog eens jouw persoonlijke gegevens nagaan. Deze hebben we nodig om jouw reservatie correct te kunnen verwerken. De gegevens die je opgaf in je accountformulier staan automatisch ingevuld. Als alle gegevens correct zijn, ga dan akkoord met de algemene voorwaarden door het vakje aan te vinken. Klik nadien op ‘Plaats reservatie’.

Nu is je reservatieaanvraag verstuurt naar de door jouw gekozen winkel. Je ontvangt automatisch een e-mail met een overzicht van je reservatieaanvraag. Door dit scherm te sluiten, kom je terug op de artikelpagina terecht.

E. De reservatiebevestiging
Omdat wij jou een goede kwaliteit en uitmuntende service willen bieden, bekijken onze winkelmedewerkers of ze het gevraagde paar kunnen opzijzetten alvorens je naar de winkel komt.

Indien het paar in orde is, ontvang je een reservatiebevestiging via e-mail. Vanaf dat ogenblik ben je zeker dat jouw favoriete schoenen aan de kwaliteitseisen voldoen en je naar de winkel kan gaan om ze te passen.

Indien onze winkelmedewerkers het paar niet opzij kunnen zetten, dan ontvang je een e-mail dat je reservatieaanvraag niet bevestigd kan worden. Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn:

  • De schoenen werden verkocht voordat de Torfs-winkel op de hoogte was van jouw reservatie.
  • De schoenen voldeden niet aan de kwaliteitsnormen.

Wens je de schoenen alsnog, dan dien je een nieuwe reservatieaanvraag plaatsen in een andere winkel of kan je ze eventueel online bestellen.

Twijfelen onze winkelmedewerkers aan de kwaliteit van de schoenen, dan zullen ze eerst telefonisch contact met je opnemen vooraleer ze jouw reservatieaanvraag bevestigen en je naar de winkel laten komen.

Op deze manier willen wij er voor zorgen dat onze klanten zich niet onnodig naar de winkel hoeven te verplaatsen.

Hoe lang wordt het artikel gereserveerd?

Na het reserveren wordt het artikel 5 dagen voor jou opzij gehouden. Daarna worden ze terug in de winkelrekken of voorraad geplaatst.

Wat is het verschil tussen online kopen en online reserveren?

Als je een artikel online aankoopt dan gebeurt de betaling onmiddellijk en online. Je kan de schoenen dus niet eerst passen. Dit is wel mogelijk als je online reserveert maar dan moet je wel even naar een Torfs-winkel gaan.
Bij een online reservatie betaal je in het Torfs-verkooppunt.

Ben ik zeker dat mijn reserveringsaanvraag een werkelijke reservatie wordt?

Op het moment dat onze winkelmedewerkers de schoenen uit de rekken of stock halen en het artikel voldoet aan de kwaliteitseisen, ontvang je een reservatiebevestiging via e-mail. Op dat moment is het artikel daadwerkelijk voor jou gereserveerd.

Hoeveel artikelen kan ik online reserveren?

Per dag kan je maximum 2 artikelen reserveren via onze website.

Waarom ontvang ik een herinneringsmail als ik al ben langsgegaan in de Torfs-winkel?

Drie dagen na je reservatie ontvang je automatisch een herinneringsmail. Ben je reeds langsgegaan in de winkel? Dan kan het zijn dat de winkelmedewerkers jouw reservatie vergeten uitscannen zijn. We raden je daarom aan om contact op te nemen met onze online klantendienst . We zetten dit graag voor je recht zodat je geen herinnering meer zal ontvangen.

Wat als ik reserveer tijdens een actieperiode?

Als je een online reservatie plaatst tijdens een actieperiode en je beslist om pas na de actie het artikel te gaan passen en aan te kopen, dan betaal je de actieprijs aan de kassa van de winkel.